פרס מצליף: "היחסים עם ארצות הברית הם נכס אסטרטגי לישראל"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פרס מצליף: "היחסים עם ארצות הברית הם נכס אסטרטגי לישראל"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הפרסומים האחרונים לגבי משבר היחסים בין ישראל לארה"ב, הנשיא לשעבר שמעון פרס ערך היום סיור מיוחד במנהרות התופת של החמאס יחד עם מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו. המושל, שהגיע לביקור בראש משלחת הזדהות הכוללת את בכירי בתי המחוקקים של מדינת ניו יורק, אנשי עסקים ומנהיגים יהודיים, ביקש להתלוות לפרס ולמפקד אוגדת עזה תת-אלוף מיקי אדלשטיין לסיור במנהרות שהתגלו בקיבוץ עין השלושה.

    המושל ופרס סיירו ברחבי הקיבוץ, פגשו חיילים קרביים שעלו לישראל מניו יורק ונלחמו במסגרת מבצע צוק איתן ואף עלו לסיור רכוב ברכב משוריין נמ"ר אל תוככי שדות הקיבוץ הגובלים בעזה, שם נחשפו פתחי מנהרות התופת.

    בפגישה עם החיילים הדגיש המושל קואומו בפני החיילים: "ארצות הברית עומדת לצד ישראל כתף אל כתף. אנו חולקים אותם ערכים ואותם אויבים ובפנינו אתגר משותף והוא מציאת פתרון טכנולוגי לחשיפת מנהרות. אנו נשקיע יחד איתכם משאבים רבים כדי לפתח טכנולוגיות מתקדמות נגד האויב שלכם שהוא גם האויב שלנו. ארגון החמאס נלחם נגד השלום ונגד הדמוקרטיה ומונע חופש מאזרחיו ואנו נלחם בו יחד איתכם ונמשיך את הידידות האסטרטגית בין ארצות הברית לישראל. המזרח התיכון קרוב יותר לארצות הברית משנדמה. אנו פועלים חד כדי למנוע סכנה לעולם כולו."

    המושל ופרס לחצו בחום את ידיהם של החיילים הקרביים אשר עלו ממדינת ניו יורק וסיפרו לאורחים המכובדים על לחימתם נגד החמאס ועל גאוותם להיות עולים חדשים מאמריקה שנלחמים בצה"ל.

    הנשיא לשעבר שמעון פרס התייחס לפרסומים האחרונים אודות משבר היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לממשל ארצות הברית, ואמר: "היחסים עם ארצות הברית הם נכס אסטרטגי של ישראל ואסור לפגוע בהם. אני מלא הערכה ותודה, וכך גם כלל אזרחי מדינת ישראל, על עמידתה האיתנה של ארה"ב לצידה של מדינת ישראל לאורך שישים ושש שנות קיומה."

    בפתח מנהרות התופת הסביר תת-אלוף מיקי אדלשטיין כי: "נחשפה פה מנהרת תופת ורצח שמטרתה אחת; לחטוף ולרצוח את חברי קיבוץ עין השלושה, אזרחי מדינת ישראל. החמאס ניסה לעקוף אותנו אולם למזלנו המודיעין הישראלי חשף את פתחי המנהרות בזמן ונמנע אסון כבד."

    שמעון פרס הדגיש כי מנהרות התופת כוונו לחדור ללב הקיבוץ ובמטרה לרצוח בדם קר ילדים ונשים חפים מפשע. לצערנו, המנהרות נחפרות תחת ומתוך מסגדים וגני ילדים תוך ניצול ציני של אזרחי רצועת עזה.



    0 תגובות